**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری
**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری

قدم15 رجیستری

 54-تعیین برنامه‌ای جهت اجرای Audio CD های قرار داده شده در CD-ROM

    تکنیک زیر برای تعیین برنامه‌ای جهت اجرای بلادرنگ Audio CD های قرار داده شده در درایو CD-ROM ، بکار می‌رود. کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_CLASSES_ROOT \ AudioCD \ SHELL \Play \ Command

 یک مقدار جدید از نوع String ایجاد کرده و مقدار (Default) آن را برابر با دستوری اجرا کننده برنامه مورد نظرتان باشد، قرار دهید. به عنوان مثال برای تعیین برنامه Wnndows MediaPlayer بعنوان برنامه پیش فرض می‌توانید دستور زیر را وارد کنید:

C:\Windos\Wmplayer.exe/prefetch:3/device:Audi CD”%L”

55- کنترل تابع Autorun مربوط به CD-ROM

    بطور عادی، هنگامی که یک CD را داخل درایوCD-ROM قرار می‌دهید، چنانچه در ریشه CD، فایلی به نام Autorun.exe وجود داشته باشد، بلافاصله اجرا خواهد شد. روش زیر این امکان را به شما می‌دهد تا از اجرا شدن این نوع CD در ویندوز جلوگیری کنید. کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ System\ CurrentControlSet \ Services \CDRom

یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام Autorun ایجاد کرده و آن را با 0 جهت غیر فعال کردن خاصیت Autorunدر درایو CD و با مقدار 1 جهت فعال کردن مجدد این ویژگی مقدار دهی کنید.

56- تغییر اندازه بافر صفحه کلید

   بعضی مواقع ممکن است ویندوز پیغام خطایی در رابطه با بروز Overflow در بافر صفحه کلید، صادر کند. با استفاده از تنظیمات زیر می‌توانید اندازه بافر صفحه کلیدتان را افزایش داده و از بروز چنین خطایی جلوگیری کنید.کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ System\ CurrentControlSet \ Services \Kbdclass \ Parameter

مقدار KeybordDataQueuesize را در برابر با تعداد کلیدهای وارد شده در صف بافر قرار دهید. (عدد وارد شده باید به صورت دسیمال باشد.)

57- تغییر اندازه بافر ماوس

   بعضی مواقع ممکن است ویندوز پیغام خطایی در رابطه با بروز Overflow در بافر ماوس، صادر کند. با استفاده از تنظیمات زیر می‌توانید اندازه بافر ماوس را افزایش داده و از بروز چنین خطایی جلوگیری کنید.کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ System\ CurrentControlSet \ Services \ Mouclass \ Parameters

مقدار MouseDataQueeSize را برابر با بافر مورد نیاز، قرار دهید. (بعنوان مثال 64 هگزا دسیمال، 100دسیمال؛ عدد وارد شده باید به صورت دسیمال باشد.)

58- تنظیم مقدار جابجایی ماوس بین دو کلیک در یک دابل‌کلیک

    ممکن است هنگام انجام یک دابل‌کلیک، ماوس شما در فاصله زمانی بین دو کلیک، مقدار حرکت کرده باشد، که در صورت زیاد بودن اندازه جابجایی، با فشار دادن کلیک دوم، عمل دابل‌کلیک انجام نخواهد گرفت. با استفاده از تنظیمات زیر می‌توانیداندازه جابجایی ماوس بین دو کلیک را در یک دابل‌کلیک کنترل کنید. کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Mouse

دو مقدار جدید از نوع String با نامهای DoubleClickWidth و DoubleClickHeight  ایجاد کنید. این مقادیر به ترتیب طول و عرض محیط حرکتی مجاز بین دو کلیک در یک دابل‌کلیک می‌باشند. حال این دو مقدار را به دلخواه خود تغییر دهید. (مقیاس، تعداد پیکسل‌ها می‌باشد.)

   

59- کنترل خاصیت Snap-to در ماوس

   هنگامی که خاصیت Snap-to در ماوس فعال می‌شود، به محض فعال شدن پنجره‌ای، نشانگر ماوس به روی کلید پیش‌فرض آن روی پنجره پرش می‌کند. کلید زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Mouse

یک مقدار جدید از نوع String با نام SnapToDefaultButton ایجاد کرده و آن را با 1 جهت فعال‌سازی و یا با 0 جهت غیر فعال‌سازی خاصیت Snap-to، مقدار دهی کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی 1389,01,26 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.

باحل بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد