**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری
**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری

قدم12ریجستری

معرفــی نــرم افــزار

RegFix Mantra 2.1

تعمیر و بهبود توانایی رجیستری ویندوز

   

   همانطور که مطلع هستید رجیستری از بخشهای مهم و حیاتی ویندوز می باشد و اختلال در آن ، کل سیستم شما را دچار اشکال می نماید.

RegFix Mantra نرم افزاری کوچک , قدرتمند و موثر از شرکت PCMantra , به شما امکان تعمیر و از بین بردن اشکالات و ایراد های رجیستری ویندوز که به خاطر استفاده ی طولانی مدت از ویندوز پدید می آیند را می دهد. این نرم افزار 13 بخش را که شامل Scan رجیستری ویندوز و هارد دیسک و ... میباشد را به طور کامل چک می نماید . پیش از پاک کردن و تعمیر ایراد ها , به شما توضیحاتی در مورد ایراد مربوطه میدهد . توانایی گرفتن نسخهی پشتیبان و Backup از رجیستری ویندوز را دارد .همچنین قادر است با ایجاد تغییرات در تنظیمان ویندوز سرعت آن را تا حد قابل قبولی تغییر دهد . از ویژگی های نسخه ی جدید این نرم افزار می توان به بخش BHO Manager و StartUp Manager و Add/Remove Manager نام برد !

RegFix Mantra با ویندوز های 98,  ME, NT, 2000, XP سازگار است .

این برنامه را میتوانید از اینجادانلود کنید .

 

توجــــــــــه :

* باز کردن و توسعه آسان پوشه ها تنها با یک کلید ( تمام ویندوز ها )

   اگر در باز کردن و توسعه پوشه ها ی طولانی از طریق انتخاب گزینه + در کنار نام پوشه خسته شده اید ، استفاده از این ویژگی به شما کمک می کند تا به آسانی و تنها با انتخاب یک کلید تمام زیر پوشه ها را نیز باز کنید و در اختیار بگیرید .در حالیکه در هر برنامه ای همانند explorer و یاحتی در RegEdit قرار  دارید پوشه مورد نظر را انتخاب کرده و از دکمه " * " موجود در صفحه کلید برای مشاهده تمامی زیر پوشه ها و از کلید "-" برای بستن تمامی زیر پوشه های باز آن استفاده کنید.

*اعمال تغییرات در رجیستری بدون راه اندازی مجدد

   برای اعمال برخی از تغییرات در رجیستری نیاز به راه اندازی مجدد سیستم می باشد. با استفاده از این ویژگی ، نیاز به این کار نداشته و با انجام Refresh تغییرات در رجیستری اعمال می شود . قبل از هر کار ، در صورتی که برنامه ای فعال دارید آن را ذخیره کنید . بعد از آن تغییرات موردنظرخود را در رجیستری اعمال کنید . سپس از رجیستری خارج شده و  کلید های  CTRL + ALT + DELETEرا فشار  دهید . در ویندوزهای me و 98 گزینه Explorer.exe  را انتخاب کرده و سپس گزینه End  را انتخاب کنید . در صورت مشاهده صفحه مربوط به Shutdown ، آن را نمایید .بعد از مدت کمی پیام error  ای مشاهده خواهید کرد .گزینه  'End Task' را انتخاب کنید و در این وضعیت فایل explorer.exe،  مطابق با تنظیمات جدید اعمال شده دررجیستری بارگذاری می شود .در ویندوز های NT ، 2000 و XP  بعد از فشار دادن همزمان کلیدهای CTRL + ALT + DELETE گزینه یTask Manager را انتخاب کنید ، سپس زبانه Process را انتخاب کرده و بدنبال فایل explorer.exe بگردید . بعد از انتخاب گزینه  End Process از منوی File  این پنجره ، گزینه ی New Task  را انتخاب کنید و در کادر نمایان شده عبارت explorer  را وارد کنید.

ترفندهـــــای رجیستــری

43- از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP

   شاید این مسئله به فکر شما هم خطور کرده باشد که Balloon Tip های گنجانده شده در Windows XP گاهی بیشتر آزار دهنده است و اگر میشد یک جوری از کار انداختش بد نبود!خوب این کار شدنی است. ولی مشکلی که هست اینه که نمیشه فقط برنامه های خاص  رو وادار کرد تا Balloon Tip را نمایش ندهند. پس مراحلی که در پایین به آن اشاره شده Balloon Tip را به طور کل برای همه برنامه ها از کار خواهد انداخت.رجیستری را باز کرده و مسیر زیر را دنبال کنید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\

CurrentVersion\Explorer\Advanced

در Panel سمت چپ Advanced را انتخاب کرده و right-click کنید و یک مقدار DWORD جدید با نام EnableBalloonTips ایجاد کنید. بر روی گزینه جدید ساخته شده double-Click کنید و مقدار آن را صفر قرار دهید (Hexadecimal)سیستم را یک بار رفرش یا ریستارت کنید.دیگر شاهدنمایش Balloon Tip های ویندوز نخواهید بود .

44- حذف ،امکان تغییر خصوصیات پوشه ها

   در نوار منوی Windows Explorer در قسمت view > Folder Optins می توان خصوصیات پوشه های ویندوز را تغییر داد . این امکان گاهی اوقات برای ما مفید و ضروری است ؛ اما اگر نخواهید کسی تنظیمات پوشههای شما را به هم بریزد ، در رجیستری مسیر زیر را دنبال کنید :

HKEY _ USERS \ >DEFAULT \ software \ Microsoft \ Windows \

Current Version \ Policies \ Explorer


یک مقدار عددی  DWORD  به نام Nofolder Options بسازید و به آن مقدار یک را بدهید . بدین ترتیب دیگر راهی برای ورود به کادر محاوره های تنظیم پوشه ها وجود نخواهد داشت و حتی میانبر Start - > settings>-folder Option ... نیز حذف خواهد شد .

45- دانلود کردن بیش از ۴ فایل در یک زمان توسط IE


   در حالت معمول شما فقط چهار فایل را فقط می توانید در یک زمان با هم دانلود کنید با طی کردن این مسیر قادر خواهید بود تغیری در تعداد فایلها بوجود بیاوریدرجیستری را باز کرده و مسیر زیر را دنبال کنید :

 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\

CurrentVersion\Internet Settings

مقدار MaxConnectionsPer1_0Server و MaxConnectionsPerServer را تغییر دهید .
( هر شماره ای را که مایل باشید به عنوان تعداد دانلود فایل ها می توانید در آنها قرار دهید. )

46- غیر فعال کردن ToolTip  :

   وقتی اشاره گر ماوس برای چند لحظه روی دکمه یا گزینه ای در ویندوز قرار میگیرد در یک کادر زرد رنگ کوچک نکته ای نمایش داده میشود برای حذف این نکته مراحل زیر را طی کنید :

به کلید زیر بروید :

HKEY_USERS\DEFAULT\Control Panel \ Desktop

روی متغیر  UserPrefrenceMask  دوبار کلیک کرده و مقدار آنرا به 3E 00 00 00  تغییر دهید و برای فعال کردن آن مقدار BE 00 00 00  را وارد کنید .

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین 1394,04,24 ساعت 01:12 ب.ظ http://http://www.iexplorer.ir

سلام . مطالب خیلی خوبی بود.من با اجازه یک مقدار از مطالب شما توی سایت خودم استفاده کردم اگه اشکالی نداشته باشه.

خواهش میکنم. امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد