**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری
**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

**رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه**

مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری

قدم8ریجستری

معرفی نرم افزار

Registry CheckUp v2.0

تعمیر رجیستری توسط Registry CheckUp v2.0

   این ابزار قدرتمند با یافتن و حل کردن مشکلات رجیستری ، سرعت و کارایی سیستم عامل رو افزایش میده.همون طور که میدونید،رجیستری یک دیتابیس ( بانک اطلاعاتی ) بزرگی هست که کلی اطلاعات مهم و حیاتی سیستم رو در خودش ذخیره کرده.از اطلاعات نرم افزاری گرفته تا سخت افزاری.اما بعد از مدتی کار کردن ، این بانک اطلاعاتی پر میشه از اطلاعات قدیمی و به دردنخور که فقط حجم رجیستری رو زیاد کرده و سرعت رو کم.در هر حال سیستم شما نیاز به نرم افزاری داره که مشکلاتش رو حل کنه.Registry CheckUp هم برنامه ایه که برای همین کار ساخته شده و رجیستری کامپیوتر شما رو scan میکنه و تمام اطلاعات قدیمی و غلط و بدون استفاده رو از اون پاک میکنه.


چگونه مشکلات رجیستری به وجود می آیند؟

    به وجود آمدن این مشکلات دلایل بسیار و بسیاری داره.مثلا پاک کردن یک نرم افزار بدون uninstall کردن آن ، پاک کردن فایل ها و پوشه هایی که اطلاعاتی از آن در رجیستری موجود میباشد ، استفاده از برنامه های قدیمی uninstall که نمیتوانن کار خودشان را به درستی انجام دهند.خطاها و اشتباهاتی که در حین عملیات نصب یا حذف برنامه ای به وجود می آیند و . . .
این برنامه علاوه بر اینکه مشکلات رجیستری کامپیوتر شما رو حل می کنه ، قابلیت های مشابه دیگری نظیر مدیریت
Startup و حذف نرم افزر ها و . . هم داره.

برای دانلود این برنامه اینجاکلیک کنید .

ترفندهای ریجستری

32-  فایلهای مخفی !

   ترفندی جالب برای شما که نمی خواهید پوشه های (و یا فایلهای ) مخفیتان را کسی به حالت غیر مخفی برگرداند و آنها را ببیند . با ترفند زیر می توانید گزینه Show all files را در Folder option عملا غیر فعال سازید . بطوریکه به شکل خودکار از این حالت خارج شود .جهت انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا regedit رو باز کنید سپس دکمه f3  را بزنید. سپس کلمه showall  را وارد کرده و دکمه find next  را کلیک کنید(از قسمت پایین این پنجره گزینه keys  فعال باشد.) تا کلید مورد نظر در پانل چپ ظاهر شود.در این حالت از پانل راست روی گزینه checkedvalue دابل کلیک کنید و مقدار آن را از 1 به 0 تغییر داده از رجیستری خارج شوید. حال my computer  را باز کرده و از منوی tools گزینه folder options را انتخاب کنید.به سربرگ view رفته و در قسمت hidden files and folders گزینه do not show hidden files and folders را فعال کنید و در نهایت ok را بزنید.از این پس هرگاه بخواهید فایلهای مخفی را آشکار کنید موفق نخواهید شد مگر اینکه دوباره ارزش پوشه checkedvalue را به 1 برگردانید.

توجه :دکمه f3 جهت جستجوی یک کلید در رجیستری می‌باشد.

33- حذف فلش از کنار shortcut ها

  هنگامی که در ویندوز میانبر می سازیم در گوشه پایین و سمت چپ آیکون آن shortcut،علامت فلش سفید رنگی ظاهر می شود که ممکن است برای شما خوشایند نباشد.برای حذف کردن آن دستوات زیر را در registry انجام دهید :
 گزینه
Is shortcut را از سمت راست مسیرهای زیر حذف کنید .

مسیر اول:Hkey-Classes-Root\Lnkfile

مسیر دوم:Hkey-Classes-Root\Piffile

مسیر سوم:Hkey-Classes-Root\Internet shortcut

مسیر چهارم:Hkey-Classes-Root\Dos shortcut

توجه : دستور  Is shortcut،از نوع String value و مقدار آن1 می باشد.برای بازگشتبه حالت اول ،به مسیرهای فوق رفته و در سمت راست بازدن کلیک راست و انتخاب گزینه new سپس String value دستور را دوباره ایجاد کنید.

34- نمایش فایلهای DAT در قسمت Media Files

   حتما شما هم بارها ازWindows Media Player استفاده کردید و می دونید کهMedia Player بطور پیش فرض فایل های ویدیویی با فرمت DAT رو در لیست فایل ها نمایش نمی ده و باید برای نمایش و باز کردن این فایل ها از قسمت Type of file گزینه All Files را انتخاب کنیم تا همه فایل ها , با هر پسوندی که دارند قابل مشاهده و انتخاب باشد.اگر می خواهید Media Player فایلهای DAT را هم در قسمت Media Files در پنجره Open نشان دهد , مراحل زیر را دنبال کنید :


در  regedit مسیر زیر را دنبال کنید:  

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player\ Extensions
سپس برروی
Types کلیک کنید . درقسمت سمت راست روی عدد 3 دوبار کلیک کنید تا پنجره Edit string باز شود . ( این بخش مربوط به Media File all Types می باشد.)
در انتهای قسمت
Value Data ابتدا یک علامت ;  گذاشته و سپس dat.* را به آن اضافه کنید : *.mpeg;*.mpg;*.m1v;*.mp2;*.mpa;*.mpe;*.dat .

حال صفحه رجیستری ویندوز را ببندید و Media Player را باز کنید .
این بار می بینید که همه فایل های با فرمت
DAT نیز قابل مشاهده و انتخاب می باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد